Jun 7, 2013

Birthday Cake: Hockey Ball On Da Field

Alhamdulillah, seperti biasa..kali ini Adzleyna Bakery & Craft (ABC) nak update pasal kek plak. Kek bola hoki untuk birthday Nor Syazlina. Seorang yang aktif bermain hoki di sekolah dan bakal menduduki UPSR tak lama lagi. Aper-aperpun Selamat Hari Lahir Dek Na...;)

Al-maklumla...ABC tak pernah lagi buat kek bola hoki nie, aper ker rupanya pula bola hoki nie. Kalau guna fondant, insyaAllah lagi menyerlah bola hokinya...Bola hoki kaler oren pula tu.Bagi ABC yang tak tau nie...errrmmmmader ker bola hoki warna oren...hahahahahaha....rupanya memang ader...ABC jer yang tak tau...;)

Ini adalah cubaan pertama, insyaAllah, jika diberi kesempatan lagi, akn ABC cuba perbaiki kekurangan,tiada apa yang sempurna di dunia ini, kita hanyalah boleh mencuba yang terbaik...insyaAllah...;)



Pandangan dari atas kek. Pada bola hoki itu,ABC coretkan 'Dek Na 12y',menggunakan buttercream dan ABC lubang-lubangkan permukaan kek untuk menunjukkan surface hockey ball.

Keliling kek pula ABC deco dengan rantaian bunga-bunga berwarna merah lembut

Kek ini adalah Vanilla sponge cake pada base kek dan chocolate sponge cake pada kek bola hoki. Topping pada kek totally buttercream,resepi dari kelas yang ABC pernah hadiri semasa duduk di Kluang,Johor dulu. Pada ABC ini adalah antara resepi buttercream yang paling ABC berkenan, bukan yang lain tak elok..seperti yang selalu ABC nyatakan, rasa adalah subjektif, so terpulang pada individu...yer x...;)

Oklah uols, setakat ini saja kali ini.Seperti biasa, jangan segan untuk hubungi kami. Delivery kami provide whether by hand or by delivery service (PosLaju). Bagi by hand delivery di luar dari Gugusan Felda Besout, of course akan ader delivery charge bergantung pada kawasan...;)

InsyaAllah ABC akan cuba yang terbaik untuk kepuasan pelanggan ABC...;)

Assalam

1 comment:

  1. Shantikk sgt, berseni sungguh tangan tu..bile nak wat cooking kelas kat kl?

    ReplyDelete

Suka Kami di Mukabuku

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...