Jun 17, 2013

Selamat Pengantin Baru: Kek Bunga Ros


Assalammualaikum semua...

Kek ini adalah hadiah sempena perkahwinan Rahayu dan pasangannya Norizam di Felda Besout 5, Sungkai, Perak. Dengan tema vantage, so ABC buatkan kaler pink dan purple. Kek asas adalah vanilla sponge cake disaluti dengan steam BC.


Sebelum salut dengan Steam BC, papan kek just nice jer...after tuang Steam BC...AllahuAkbar...penuh sudah papan kek ini...agak limited juga ruangan untuk hiasan pada border kek. Nak wat camnerkan...cuba teliti piping bada border tu..muat-muat jer...hihiihi...that's why ABC memang tak bagi sesiapa pun handle kek ini...super duper sensitive..


ABC hiaskan keliling kek dengan kuntuman ros, juga dari buttercream, berselang seli antara warna purple dan pink. After tulis 'Selamat Pengantin Baru',nampak kosong plak atas kek. Pembahagian untuk ruangan tulisan tak seimbang, so ABC pipe kan another bunga..entah aper namanya...ABC kurang pasti pula...Nak pipe bunga berkaler...terasa semak plak nanti...so Lina pipekan warna asas sahaja untuk bunga tersebut - putih...;)



ABC paling suka buat kuntuman bunga ros, rasa puas bila melihat kelopaknya yang indah. Walaupun dengan keadaan cuaca panas, kendaliannya agak cerewet sikit. Cuaca di perkampungan Felda Besout 5 nie....Ya Allah...kalau panas...meletik-letik...hahahhaha...bahasa baru bila duduk Perak...meletik-letik..pasang kipas lagi panas...kalau nak deco kek...samada pepagi or malam2...InsyaAllah ok...


Orang kata, kalau dah minat...aperpun dugaan / cabaran...InsyaAllah akan dapat diatasi. ABC memang minat bab deco kek ini...lelagi kek kawin...insyaAllah diberi peluang lagi...akan terus ABC cuba buat yang terbaik...InsyaAllah

So, sampai sini saja untuk kali ini,InsyaAllah di lain kesempatan kaan ABC coretkan lagi, ada beberapa lagi entry tertunda yang perlu di siapkan.

Alhamdulillah...Assalam

No comments:

Post a Comment

Suka Kami di Mukabuku

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...