Feb 25, 2013

Kek Coklat Moist: Coklat & Buttercream Topping

Assalam pengunjung Koleksi Adzleyna :)

Macam dah agak lama dah tak update blog ini sbb lepas Lina pulang ke kampung halaman di Johor. Lama dah tak jenguk  keluarga di Johor, terus bizi dgn hal-hal keluarga.

Oklah....entry ni nak kongsi cerita pasal slice kek coklat moist. Untuk topping, Lina salutkan dengan dark chocolate dan sebagai tambahan, chocolate buttercream di piping kan...everything is chocolate...;)

Normally..untuk topping Lina suka gunakan Selbourne Dark Chocolate. Pada Lina, ianya sangat serasi (# ikut tekak masing-masing yer...:)...).Kemanisan n kelemakkan moist cake seperti diciptakan bersama untuk serasi dengan coklat ini....hahahahahaa....Apapun terpulang pada citarasa masing-masing....;)

Untuk kek pula, Lina akan gunakan koko Van Houten. Setakat ini, Lina rasa serbuk koko ini yang paling sedap. If nak guna yang lain pun boleh...no prob...

Amacam....nampak menyelerakan kan....;)

Top view keseluruhan kek

Kek dan teh, yummy :)

Jemput makan :D

Yang ini pula, kek coklat moist yang terus dibuat di dalam tupperware. Both topping dark choc, but satu bekas letak choc rice. Ternyata kek choc moist ini jika letak topping dark choc....memang yummy...kejap jer dah licin...Alhamdulillah....;)


As usual....pada sesiapa yang berkenan boleh buat tempahan pada kami...nak plain boleh or untuk deco dijadikan birthday cake or hantaran or wedding cake pun boleh...InsyaAllah...;)

Wassalam.

Untuk tempahan Kotak Custom Made klik sini

Untuk Tempahan Cheese Tart klik sini

Untuk Tempahan Kek Lapis klik sini



4 comments:

  1. Wahh chantekknyerkk kek tu, n semestinya sedap kan..yummy3! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...InsyaAllah...sedap...sekejap jer dah licin...;)

      Delete
  2. Menyelerakan hehe saya suka kek coklat..nyum nyum..;)

    ReplyDelete

Suka Kami di Mukabuku

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...